piątek, 8 lutego 2019

Wish Memorial Illustration Collection

Wish Memorial Illustration Collection to artbook z pracami Clampa z mangi Wish. Jest on wydany w twardej oprawie w formacie B5 (wielkość zeszytu). Ma 76 stron i został wydrukowany w grudniu 2001 roku. Na końcu artbooka jest jeszcze manga ( po japońsku ) z rysunków domyślam się, że są to wydarzenia rozgrywające się po ostatnim 4 tomie.

Artbook będzie już niedługo pełnoletni ;) ale o dziwo nadal można go kupić.

Manga Wish wyszła wiele lat temu w Polsce dzięki wydawnictwu JPF. Na całość składają się 4 tomy. Jest to jedna z tych "słodkich" mang od Clampa. Zawsze jednak lubiłam motywy aniołów i demonów w mangach więc pomimo ogólnej słodkości tytułu chętnie zakupiłam tą mangę. Jeżeli jej nie znacie a lubicie Clampa to nadal można kupić wszystkie tomy.

Dajcie znać co myślicie o tym artbooku :)



7 komentarzy:

  1. Mam niemieckie wydanie tego artbooka ;). W sumie to kupiłam go głównie dlatego, że był bardzo tani. Ale zyskał gdy zobaczyłam go na żywo (do tej pory przeglądałam skany). Jest sympatyczny, że tak powiem :).

    "Wish" nigdy nie był moją ulubioną mangą Clampa. To jeden z tytułów, do których wracam najrzadziej. Chyba najbardziej razi w oczy dziecinność głównego bohatera i przekomarzanki z tym diabłem. Strasznie słodkie to jest. Już "Kobato" (którą uwielbiam) nie jest aż tak słodka. Za to na plus liczę wątek z matką Shuichiro, mocno zapadł mi w pamięć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy są jakieś różnice ( poza oczywiście językiem ) czy też wydanie niemieckie jest jakie same jak japońskie ?

      Usuń
    2. Patrząc na filmik przeglądałam jednocześnie swój egzemplarz. Tak, jest w 99% takie samo. Artbook też jest malutki i ma twardą oprawę. Jedyna różnica to taka, że niemieckie wydanie nie ma obwoluty.

      Nie wszystkie moje artbooki są oryginalnie japońskie. Np. te z Tsubasy - jeden to wydanie włoskie, drugi hiszpańskie (chyba). Przed zakupem wydania innego niż japońskie warto pooglądać filmiki na youtubie prezentujące oryginał i zagraniczne wydanie. Oba albumy z Tsubasy są praktycznie idealnymi przedrukami oryginałów (ja nie wyłapałam żadnych różnic poza językiem), a były dużo tańsze.

      Jak dla mnie język w przypadku artbooków nie gra żadnej roli. Skupiam się przede wszystkim na ilustracjach :).

      Usuń
    3. A gdzie kupujesz zagraniczne wydania ebay, Amazon czy jeszcze gdzie indziej. Mnie się marzy jeszcze artbooki Mutuality ale tam jest chyba mało ilustracji a dużo szkiców.

      Usuń
    4. Zdecydowaną większość moich artbooków upolowałam na eBayu. Tylko czasem trzeba dłuższy czas czekać aż pojawi się dobra okazja.

      Usuń
  2. Wzdech... zawsze pragnęłam ten artbbok *.* Obecnie jestem bez kasy, mam nadzieję, że niedługo i szybko się to zmieni i zakupię go wreszcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pragnę artbooków z Sailor Moon a tych nie da się już kupić ( za normalną cenę ) a Wisha nadal się da :) Masz więc nadal szansę go kupić.

      Usuń