środa, 10 marca 2021

Zbudź się, śpiąca królewno - Recenzja/ Waneko

Zapraszam do oglądania : 


Zbudź się, śpiąca królewno to dość ciekawy i nietypowy tytuł. Tetsu to licealista, który dorabia w firmie sprzątającej ojca. Firma ta pracuje w rezydencji państwa Karasawa, znanej jako “nawiedzony dom na wzgórzu”. Krążą tam opowieści o dziewczynie córce właścicieli, której nikt nie widział. Jak możemy się domyśleć Tetsu na nią trafi. Dziewczyna jest ładna, miła dlaczego jest więc ukrywana ? Przy kolejnym spotkaniu dziewczyna zachowuje się zupełnie inaczej. Dlaczego tak jest, zastanawia się nasz bohater. Nie chciałabym Wam zdradzić powodów mogę tylko powiedzieć, że raczej nie jest to coś o czym pomyśleliście w pierwszym momencie. A przynajmniej ja na to wytłumaczenie nie wpadłam od razu.

Tetsu to bardzo miły i spokojny chłopak z pewną małą fobią oraz z hobby w postaci piłki nożnej. Hobby musiał z pewnych względów porzucić. Pomimo tego w mandze jest trochę fragmentów opowiadających o grze, drużynie itd. Mnie one osobiście trochę nudzą bo piłkę nożną to lubię tylko w Tsubasie :) Tam coś się dzieje i te akcje i biegi zza horyzontu :) Tu jest normalnie niestety, więc jak dla mnie nudnawo. Ciekawią mnie za to rodzice dziewczyny zamkniętej w swoim mini domku na terenie rezydencji. Matka wydaje się być w miarę w porządku natomiast mam wrażenie, że ojciec ma coś na sumieniu.

Kreska jest bardzo ładna, opowieść raczej dość spokojna. Może oprócz jednej sceny w pierwszym tomie. To dość melancholijna opowieść. Tytuł nie jest długi bo ma tylko 6 tomów. Trochę szkoda, że nie ma żadnych kolorowych stron. Za to pod obwolutami są świetne historyjki ale czytajcie je dopiero po zakończeniu danego tomiku ! Recenzja powstała na podstawie 3 tomów mangi.

Jeżeli macie ochotę na spokojny romans z tajemnicą w tle to jest to manga dla Was.

2 komentarze:

  1. Akurat tajemnicę dziewczyny znam z przeczytanego gdzieś spoileru, więc niestety nie będę mieć elementu zaskoczenia :(
    Mnie też tematyka piłki nożnej zazwyczaj nudzi
    Zachęciłaś mnie a 6 tomów to też nie tak dużo, wpisuję na listę do kupienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio zakupiłam 4 tom :) Z ciekawostek jest już 1 tom tej mangi w wersji e - mangi, więc 1 rozdział można przeczytać online :)

      Usuń