sobota, 24 sierpnia 2013

Opowieść Panny Młodej - Recenzja

 Bardzo lubię "Emmę" autorstwa Kaoru Mori dlatego z entuzjazmem podeszłam do "Opowieść Panny Młodej".




"Pannę młodą" czytało mi się bardzo przyjemnie, jednak jak dla mnie nadal "Emma" jest na pierwszym miejscu.

Manga jest pięknie wydana, ma twardą oprawę i format A5. Pod względem graficznym mnie urzeka. Dlatego na pewno będę ją nadal kupować.

Tytułową panną młodą jest Amira, która ma 20 lat. Amira jako żona to skarb: szyje, gotuje, poluje, opiekuje się mężem. Jednym słowem wzór cnót, nie ma najmniejszych wad. Przynajmniej na razie. Autorka sama zauważyła, że stworzyła ideał więc może za jakiś czas Amira pokaże pazurki ;)


Natomiast pan młody ma zaledwie 12 lat. Karluk Eihon, czyli pan młody jest bardzo dojrzały i grzeczny.
Jestem ciekawa tej postaci, jak się rozwinie. Na razie to po prostu grzeczne dziecko.



W pierwszym tomie obserwujemy życie Amiry i Karluka. Poznajemy jego rodzinę. Manga pokazuje kulturę i życie ludzi Kakazu. To manga obyczajowa, spokojna. Akcja toczy się powoli, jednak ożywia się nieco dopiero na końcu mangi kiedy to pewne sprawy się nieco komplikują i może to zakończyć sielankę.



Czy polecam? Ciężko mi powiedzieć jednoznacznie po pierwszym tomie. Dla rysunków, pięknego wydania na pewno warto kupić "Opowieść Panny Młodej".
Jeśli chodzi o treść, jest to manga obyczajowa. Nie należy spodziewać się super mocy, walk itp ;)
Ze względu na przyjemność wizualną ja będę kupować tą mangę na pewno nadal. Sądzę, że jest to tytuł dla dojrzalszego czytelnika.





Treść : 7/10
Kreska : 10/10
Klimat : 10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz