czwartek, 13 czerwca 2013

Uzumaki - Spirala - Recenzja


        Manga Uzumaki Junji Ito została wydana przez JPF. JPF wydaje też kolejne mangi tego autora. Mnie one jednak nie interesują. Dlaczego ?  Teoretycznie ta manga to horror. Dlaczego teoretycznie... pierwsze bałam się tego czytać po nocy. A jak zaczęłam czytać to śmiałam się. Dlaczego ?... Bo to jest absurdalne. Ten komiks można uznać za ciekawy ale czy za horror ?

Poznajemy bohaterkę, która nazywa się Kirie i mieszka w małym miasteczku Kurouzu. Chodzi do liceum, wiedzie normalne życie.

W miasteczku tym dzieją się dziwne rzeczy, ludzie zarażają się powoli klątwą spirali.

Dlaczego manga mnie śmieszy i uważam, że jest to absurdalne ? Chodzi o zachowanie głównej bohaterki. To co dzieje się w miasteczku każdą normalną osobę skłoniłoby do jak najszybszego opuszczenia miasteczka i to w podskokach. Nasza bohaterka jest za to twarda i nic jej nie rusza. Kolejne coraz gorsze historie, których jest świadkiem nie skłaniają jej do refleksji i kolejnego dnia idzie dziarsko do szkoły. Jej psychika jest nienaruszona i wszystko jest dla niej w porządku. Historie we mnie nie wywoływały strachu lecz raczej obrzydzenie. Mangę traktowałabym inaczej gdyby bohaterka zachowywała się bardziej naturalnie. Gdyby wydarzenia zostawiły na niej jakiś ślad. Manga jest natomiast na pewno lepsza od Gyo tego samego autora, które jest już kompletnie głupie.



Treść : 4/10
Kreska : 8/10
Klimat : 9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz