poniedziałek, 23 września 2013

Another - Recenzja

Kouichi Sakakibara to chorowity nastolatek ( ma chore płuca ), który trafia do rodzinnego miasta swojej matki. Ma tam rozpocząć nowy rok szkolny, jednak choroba znowu daje o sobie znać. Nasz bohater znowu przebywa w szpitalu przez co omija go rozpoczęcie roku szkolnego. W szpitalu poznaje miłą pielęgniarkę oraz dziwną dziewczynę z przepaską na oku, która z lalką zjeżdża na podziemne piętro szpitala ( jak się można domyślić do kostnicy ). Kouichiego w szpitalu wita także reprezentacja klasowa, która zachowuje się bardzo dziwnie i zdaje też dość dziwne pytania.






Kiedy Kouichi wychodzi ze szpitala i zaczyna chodzić do szkoły, nietrudno mu zauważyć, że jego klasa jest dość dziwna. Wszyscy zachowują się dość nerwowo, szczególnie gdy rozmawia z dziewczyną z przepaską na oku ( tak tą samą którą spotkał w Szpitalu). Inni, włącznie z nauczycielami, wydają się jej nie zauważać. Kouichi sam nie wie czy widzi ducha, czy też to z jego klasą jest coś nie tak. 

Kouichi jeszcze nie wie, że jego rozmowy z dziwną koleżanką ( Mei Misaki) i ciekawość sprowadzą na niego i jego klasę nieszczęście. Już wkrótce przekona się, że pierwszy " wypadek " osoby z klasy może nie być ostatnim. A pokonanie klątwy może być bardzo trudne o ile jest możliwe.


Another jest horrorem,  nie jest jednak obrzydliwy jak np. Spirala, Gyo czy 6000. Klimat i atmosfera to zasługa tajemniczej klątwy. Śmierć nie jest przyjemna, ale nie ma tu groteskowo powykręcanych ciał. Wszystko wygląda przynajmniej do tej pory na wypadki. Nie lubię horrorów, jednak Another przypadł mi do gustu i chętnie kupię resztę tomów. Przyciąga mnie do tej mangi tajemnica i ciekawość o co chodzi.


Manga jest pięknie wydana. Ma powiększony format i przepiękną okładkę. W środku czekają na nas początkowo kolorowe strony, a potem naprawdę przyjemna dla oka kreska. Manga ma 4 tomy. Jest jeszcze Another - 0 opowiadający wcześniejsze wydarzenia.


Szczerze polecam. Nie musicie się obawiać, że po Another wieczorem będziecie się bać iść do łazienki ;)

3 komentarze:

  1. Samo wydanie jest takie ładne, że aż zachęca do zakupu. Jednakże oglądałam anime i niestety historia średnio mi przypadła do gustu, taki typowy motyw w japońskich "horrorach" w dodatku jest dosyć przewidywalna. Niby lubię ten typ tytułów, ale Another nie jest dla mnie. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też oglądałam anime (eł...wczoraj skończyłam xd) I nadal boje że coś na mnie spadnie ;-; Mi się Another podobało, jednak żałuję że takie wciągające.

      Usuń
    2. Też oglądałam anime (eł...wczoraj skończyłam xd) I nadal boje że coś na mnie spadnie ;-; Mi się Another podobało, jednak żałuję że takie wciągające.

      Usuń