sobota, 2 lutego 2019

Memories The Art of Clamp

Uwielbiam mangi Clampa. Szczególnie lubię ich starsze prace w stylu Tokyo Babylon, X, RG Veda. Mam kilkanaście artbooków w kolekcji, a to najnowszy z nich. Zamówiłam go w sklepie cdjapan. Do tej pory aby zaprezentować artbooki robiłam im zdjęcia. Jednak ciężko pokazać w ten sposób cały artbook. Tym razem dzięki pomocy męża udało się nam stworzyć to nagranie.

W artbooku na 144 stronach jest około 100 prac Clampa z różnych mang między innymi: Tsubasa Reservoir Chronicle, Tsubasa World Chronicle Nirai Kanai-hen, xxxHolic, Chobits, Clover, Magic Knight Rayearth, Tokyo Babylon, Seiden: Re Veda, Shin Shunkaden, i Cardcaptor Sakura. Część prac będzie Wam na pewno znana ale pojawiło się w tym artbooku też kilka nowych grafik.

Mam nadzieje, że film się Wam spodoba. Bo dużo się napracowaliśmy. Dajcie znać czy podoba się Wam taka recenzja.








Nazwa artbooka : Memories: The Art of Clamp
Artysta : Clamp
Wydawca: Kodansha
Data wydania: 25 października 2018
Ilość stron: 144
Język: japoński

Kilka zdjęć :









6 komentarzy:

  1. Świetny pomysł z tym filmikiem, to chyba najlepsza forma recenzji artbookow
    Ilustracje są piękne, muszę w końcu przeczytać coś od Clampa (pewnie zacznę od tytułów zapowiedzianych przez Waneko)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spodobał Ci się filmik. Niedługo będą kolejne. Clampa już trochę w Polsce wyszło. Z mroczniejszych X, ze słodszych Wish, Chobits. Jest jeszcze Kobato ale to jest już zbyt słodkie.

      Usuń
  2. Świetny filmik! Najbardziej lubię właśnie takie "recenzje" artbooków. To jednak trochę droższa impreza niż mangi i w tym przypadku bardzo rzadko decyduję się na zakup w ciemno. Dzięki!

    Sama od jakiegoś czasu zapamiętale zbieram artbooki Clampa i też jestem ich wielką fanką :). W kolekcji mam już niemal wszystkie ich albumy. Brakuje mi tylko "Tenmagouki" z "RG Vedy", artbooka z "XxxHolic" (aczkolwiek na eBayu chodzi strasznie drogo, sama nie wiem czemu...) i właśnie "Memories". Co do "Memories" mam jednak wątpliwości. Z Twojego filmiku wychwyciłam tylko jedną nową grafikę - okładkową. Ty piszesz, że jest ich kilka. Jesteś w stanie określić, ile dokładnie? Może mi coś umknęło. Przed zakupem rocznicowego artbooka z "Sakury", oglądałam na youtubie podobny filmik jak Twój. Siedziałam obłożona trzema poprzednimi artbookami z tego tytułu i "analizowałam" strona po stronie XD. Ale przy szerszym przeglądzie (jak w przypadku "Memories") nie czuję się na siłach ;).

    Artbook z pewnością w końcu kupię. Poczekam jednak, aż trochę stanieje.

    Teraz mam wielką nadzieję, że powstanie album do nowej "Sakury" :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam wszystkich artbooków z Clampa. Ja nie poznałam kilku grafik ale możliwe że ich nie znam tak dobrze bo nie za bardzo lubię Tsubasa Chronicle. Jeżeli masz prawie wszystkie artbooki to bezsensu byś go kupowała. No chyba że chcesz mieć je wszystkie :)

      Mam artbook z RG Vedy ( uwielbiam tą kreskę ) kupiłam go w trakcie wycieczki do Japonii, znalazłam go bardzo tanio ale był ciężki ^_^, kupiłam też wtedy artbook z Ayashi no Ceres i kilka innych.

      Usuń
    2. Właśnie w tym rzecz, że chcę wszystkie ;). Na tej zasadzie kupiłam ten rocznicowy z "Sakury" - tylko parę nowych grafik ale znalazłam tanio. W "Memories" też będę tak celować ;).

      I też nie spodobała mi się "Tsubasa" ale artbooki są bardzo fajne. Podobnie nie podeszło mi "XxxHolic" ale widziałam skany artbooka i też mi się on podoba.

      Marzą mi się też albumy z "Sailor Moon"... Manga ma pierdyliard coraz to nowszych edycji, a tego nie chcą wznowić. Ostatnio widziałam na eBayu komplet artbooków z SM. Za ok. 15000zł XD.

      Usuń
    3. To widzę, że mamy podobne marzenia. Też chciałabym artbooki z Sailor Moon. Mam tylko 1 zeszytowy niemiecki ale to bieda w porównaniu do japońskiego wydania.Ceny artbooków SM zabijają, miała być reedycja do dziś nie wyszły.

      Nie mam jakoś serca do Tsubasy ( zbyt przekombinowane ) i do xxxHolic. Ale masz racje, że artbooki są piękne. Też kupiłam rocznicowy artbook z Sakury :)

      Usuń